
Ciężko dzisiaj znaleźć osobę, która nie udostępniła swojego wizerunku w sieci, chociażby na kontach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter itp. Jednym z ich wspólnych mianowników jest zdjęcie profilowe. W przypadku kont prywatnych nie ma tu wątpliwości, zazwyczaj będzie to zdjęcie ukazujące wizerunek autora profilu.
Dylemat może się pojawić w momencie, gdy konto którego używasz ma dotyczyć marki. W takiej sytuacji masz do wyboru umieszczenie zdjęcia profilowego lub logo. Poniżej przedstawiam kilka wskazówek, które mam nadzieję, pomogą Ci podjąć najlepszy wybór.
Kiedy stosować zdjęcie profilowe w social media

Zdjęcie profilowe w mediach społecznościowych najlepiej stosować jeśli:
- jesteś twarzą marki
- kontaktujesz się bezpośrednio z każdym zainteresowanym
- nazwa Twojej marki zawiera w sobie dane personalne np. imię, nazwisko
- dzielisz się prywatnymi przemyśleniami
Przykładowo
Prowadzisz bloga o architekturze wnętrz. Adres Twojego bloga zawiera Twoje imię i nazwisko, sama odpowiadasz na komentarze i e-maile. Na kontach społecznościowych dotyczących Twojego bloga publikujesz wystrój swojego mieszkania i zdjęcia z wakacji.
Kiedy stosować logo w social media

Logo w mediach społecznościowych najlepiej stosować jeżeli:
- nie jesteś twarzą marki
- jesteś częścią zespołu i wykonujesz tylko pewien zakres prac
- klienci prawdopodobnie łatwiej rozpoznają logo niż twój wizerunek
- dzielisz się wyłącznie biznesowymi treściami
Przykładowo
Jesteś współautorką bloga o urodzie, piszesz posty dotyczące pielęgnacji dłoni (recenzje kosmetyków, przepisy na domowe produkty, porady). Twoja koleżanka Basia pisze o pielęgnacji twarzy, a Milena jak dbać o włosy. Każda z Was publikuje treści i odpowiada na pytania w zakresie tematu, którym się zajmuje. Wasz blog posiada w nagłówku logo z nazwą. Na blogu przedstawiłyście się za pomocą zdjęcia i kilku słów. W mediach społecznościowych publikujecie treści związane z tematyką bloga.
Weź również pod uwagę, że zdjęcie profilowe w mediach społecznościowych dodawane jest często obok treści, które publikujesz np. komentarzy.
Może zainteresować Cię również post